چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای زنگ پرورشی دانش‌آموزان، 400 بازی محلی و بومی به مدارس کشور راه یافت.

به گزارش فارس، ‌باقر پیشنمازی در نشست خبری که روز چهار شنبه(25 مهر) در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی را از استان‌های مختلف کشور جمع‌آوری و آنها متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموزان در 12 کتاب دسته‌بندی کردیم.

وی با بیان این‌که اهداف تمام بازی‌ها را مشخص کردیم، گفت: بعضی از اهداف بازی‌ها شامل تمرکز اعصاب، کسب تجربه کارهای جمعی، ایجاد سرعت و تبعیت از قوانین و مقررات است.

پیشنمازی اظهار داشت: بازی‌ها هر کدام دارای نکات، ظرافت و زیبایی است که مربوط به نقش جغرافیایی و فرهنگی هر محله، قبیله و عشیره است.

وی ادامه داد: این بازی‌ها فایده دیگری که دارد، این است که دانش‌آموزان متوجه می‌شوند در برابر شکست و پیروزی چه رفتاری نشان دهند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: از بین 4 هزار بازی، 400 بازی را بر اساس ویژگی‌ دانش‌آموزان و توان جسمی دانش‌آموزان انتخاب کردیم.

وی افزود: کتابچه‌ این بازی‌ها برای چاپ در اختیار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی است و امیدواریم تا ماه آینده آماده شود که در اختیار مربیان پرورشی قرار دهیم.

پیشنمازی اظهار داشت: این بازی‌ها در دوره راهنمایی و متوسطه در ساعت پرورشی اجرا می‌شود و در دوره ابتدایی نیز در اختیار معلم است تا معلمان در ساعت‌هایی که مناسب می‌دانند اجرا کنند.

وی اضافه کرد: ما کسری معلمان پرورشی را از طریق نیروهای رسمی که داریم، بر طرف می‌کنیم و در جاهایی که بودجه داریم از معلمان حق‌التدریس نیز استفاده می‌کنیم.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمبود مربی بهداشت نیز گفت: به معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در استان‌ها ابلاغ کردیم که کمیته‌ای را تشکیل دهند و در آن‌جا در خصوص حل مشکل کمبود مربی برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال تدوین لایحه درخواست تأمین نیروی انسانی هستیم تا تأمین نیروی انسانی به صورت مرحله به مرحله صورت گیرد.

پیشنمازی در خصوص انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نیز اظهار داشت: اول آبان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در همه مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران مدارس باید این انتخابات را مهم بدانند، گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی یک اقدام تشریفاتی و مجازی نیست و باید بسیاری از کارها را به دانش‌آموزان بسپارند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی با بیان این‌که باید مدارس بخشی از اقدامات خود را مانند برنامه زنگ صبحگاه، کنترل حیاط مدرسه یا بوفه‌ها را به دانش‌آموزان منتخب شوراها بسپارند، اظهار داشت: مدارسی که این طور نیستند باعث می‌شوند که دانش‌آموزان نخبه در انتخابات شوراها شرکت نکنند.

وی افزود: درباره شوراهای دانش‌آموزی باید فرهنگ‌سازی شود تا دانش‌آموز محوری شکل گیرد.

کد خبر 34229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز